Voorbeelden narrowcasting systemen of hardware

Narrowcasting is de nieuwe manier van communicatie met je doelgroep. Het is een veel effectievere manier om je doelgroep te bereiken dan broadcasting, want het is beter af te stemmen. Meestal gaat het ook niet om één, maar om meerdere doelgroepen, die je wilt benaderen. En om ze allemaal te bereiken kun je je uitzending finetunen naar tijdstip en locatie. Kinderen zullen bijvoorbeeld na schooltijd vaak aanwezig zijn, en natuurlijk in de schoolvakanties. Huisvrouwen overdag, als de kinderen naar school gaan, en het publiek dat iedere dag naar zijn werk gaat, is juist ’s avonds en in het weekend te bereiken.

Je doel bereiken met de juiste hardware

Het narrowcasting systeem dat je gebruikt, moet je in staat stellen, af te stemmen op jouw doel. Ga je bijvoorbeeld op een beurs staan, dan zal niets zo de aandacht trekken als een goed verzorgde videowand. Beursgangers kunnen in één oogopslag zien, welke producten of diensten je aanbiedt, en zien er de voordelen van. Ze hoeven niet te zoeken naar foldertjes of op kleine schermpjes te turen: een videowand geeft een heel duidelijk, helder beeld. De conversatie zal direct over producten en diensten gaan, en jij hebt de gelegenheid om iedereen die belangstelling toont, goed voor te lichten.

Narrowcasting zuil

Wil je bezoekers of klanten informeren, waarbij je hen de gelegenheid geeft, de juiste informatie op te zoeken, dan is een digitale informatiezuil heel geschikt om je doel te bereiken. Deze zuil kan voorzien worden van één of meerdere touchscreens, en de juiste informatie zal met een enkele druk op het scherm tevoorschijn komen. Op de zuil kan een plattegrond van je bedrijfsgebouw vertoond worden, of de namen van medewerkers, en waar zij zich bevinden. Wie een afspraak heeft, kan zich op deze manier melden, in plaats van in de rij te wachten tot een receptioniste tijd heeft. En die receptioniste kan zich op andere taken richten. Zij heeft meer tijd om voorlichting te geven die niet op een scherm vermeld kan worden.

Displays

NarrowcastingVia narrowcasting displays, die je op strategische plaatsen in je bedrijf plaatst, kun je je klanten of bezoekers informeren, en ook amusement aanbieden. Grappige filmpjes kunnen gebruikt worden om de aandacht te trekken. En als je die aandacht hebt, kun je er gebruik van maken voor je marketing doeleinden. Promoties kunnen ook heel goed via een narrowcasting screen uitgezonden worden.

De verschillende elementen in je systeem kunnen natuurlijk op elkaar aangesloten worden, en vanaf een centrale plaats bediend worden, zodat ieder onderdeel op de juiste plaats en tijd de goede boodschap uitzendt.